Tiedotteet 2019

TOUKOKUUN TIEDOTE

MÖLKKY ALKAA 7.5.2019 KLO 17-19 Kesän tullen mölkyn peluu siirtyy taas kyläntalon pihalle. Tervetuloa mukaan!
HYTE-HETKI 8.5.2019 KLO 18 Marko Mustiala Kanta-Hämeen Muistiyhdistyksestä pitää luennon aiheesta ”Miten pidän huolta muististani”. Varaathan mukaan pari euroa muistia virkistävää kahvitarjoilua varten. Tarjolla on myös tietoiskuja aivoille hyvää tekevästä ravitsemuksesta. Tervetuloa!
KYLÄTALON MAALAUSTALKOOT ETENEVÄT Maalaustyöt on saatu hyvään alkuun ja kylätalon kunnostusta jatketaan la 11.5 klo 9.00 alkaen.
KEVÄTTALKOOT KYLÄTALOLLA 18.5.2019 KLO 9 Kevättalkoissa siistitään pihaa ja sisätiloja kesäkahvilaa varten. Myös maalaus-talkoita jatketaan.
KESÄKAHVILA AUKEAA TAAS! Kylän nuorten hoitama kesäkahvila avaa taas ovensa 3.6 klo 13. Kahvila on auki päi-vittäin klo 13-18. Kahvila on poikkeuksellisesti suljettuna la 15.6 ja juhannuspäivänä 22.6. Kylätalon keittiöön hankitaan leivontatarvikkeita. Halukkaat voivat tulla lei-pomaan myyntituotteita kahvilan aukioloaikoina. Lisätietoja pj Minnalta.
JALKAPALLOA KYLÄTALON KENTÄLLÄ Lähde mukaan pelailemaan keskiviikkoiltaisin. Aloitus 5.6.2019 klo 18.
AVOIMET KYLÄT -PÄIVÄ 8.6.2019 Avoimet kylät –päivää 8.6.2019 vietetään urheilullisissa merkeissä Nummen- kylällä. Pursun lenkki juostaan klo 14 alkaen. Kisassa on omat sarjat pikakiitureille ja hiljaisemmasta vauhdista pitäville sekä junioreille. - yleinen sarja: naiset ja miehet - alle 16 v: tytöt ja pojat - hölkkä/kävely sarja Lenkin pituus on 3 km ja matkaan startataan yhteislähdöllä kylätalon pihalta. Reitti on opastettu. Ilmottautuminen paikan päällä. Ei osallistumismaksua. Kärkikolmikot palkitaan yleisessä sekä alle 16 v. sarjoissa. Hölkkääjien ja kävelijöi-den kesken arvotaan palkinto. Saunamajuri pitää pihasaunan lämpimänä. Kilpailun jälkeen klo 15.30 alkaen käynnistyy mölkyn peluu kylätalon pihalla. Kesäkahvila palvelee yleisöä klo 13 – 18.
HYVINVOINTIPALVELUITA TARJOLLA KYLÄTALOLLA Hieroja Suvi Suokko tarjoaa palveluitaan Nummenkylä ry:n jäsenille. Mainitsethan jäsenyydestäsi aikaa varatessasi. Hieronnat 45 min/30 €, 60 min/40 € sekä jäsen-korjaus 90 min/50 € (opiskelijatyönä). Muille hintoihin lisätään 5 €/kerta. Varaa aikasi Suvilta p. 045-1105099. Toukokuun hierontapäivä 22.5 KLO 15-20.
SOTKALINNASSA TAPAHTUU KESÄLLÄ 2019 Sotkalinnassa Lavis – Lavatanssijumppaa toukokuussa ja kesäkuussa tiistaisin klo 18.00 – 19.30 14.5.-25.6.2019. Ohjaajana Kirsi Uusimäki / Kirpsukka Moves. Hinta: 12€.
HISTORIANÄYTTELY KYLÄTALOLLE Kesäkesäkahvilan työntekijät saivat viime kesänä paljon kyselyjä liittyen Nummen-kylän vanhan koulun toimintaan. Tulevien kesätyöntekijöiden avuksi ja kävijöiden iloksi kootaan näyttely koulun historiasta kesän ajaksi. Kaipaamme luokkakuvia ja muuta kouluun liittyvää materiaalia esim. lehtileikkeitä, kuvia opettajista tai vaikka oma todistuksesi. Mäenpään Minna antaa tarvittaessa lisätietoja p. 050 5848683. Materiaalit voi toimittaa Minnalle tai kylätalolle viimeistään 18.5 mennessä.
TERVEISET HALLITUKSEN KOKOUKSESTA Yhdistyksen hallitus kokoontui 2.5.2019. Käsittelyssä oli mm. kylätalon kunnostus-talkoot ja Avoimet kylät –päivän järjestelyt. BILJARDI-ILLAT JATKUVAT SYYSKUUSSA

HUHTIKUUN TIEDOTE

HUHTIKUUN SOPPALAUANTAI 13.4.2019 KLO 11-14 Soppakattilat porisevat vielä kerran ennen kesätaukoa la 13.4.2019, tervetuloa herkuttelemaan! Tarjolla on myös kotitekoista mämmiä!
LASTEN LIIKUNTAPEUHULA TO 18.4.2019 KLO 18-19.30 Tervetuloa peuhaamaan kiirastorstaina. Toukokuun ensimmäisellä viikolla 2.5 on viimeinen peuhula tänä keväänä. Rengon MLL:n järjestämä toiminta jatkuu taas syk-syllä.
KIERTOKAPULAN ONGELMAJÄTEKERÄYS 27.4.2019 KLO 13.15 Ongelmajätekeräysautot kaartavat kylätalon pihaan lauantaina 27.4.2019 klo 13.15. Nyt on hyvä tilaisuus siivota nurkkiin kertyneet ongelmajätteet.
HYTE-HETKI 8.5.2019 KLO 18 Marko Mustiala Kanta-Hämeen Muistiyhdistyksestä pitää luennon aiheesta ”Miten pidän huolta muististani”. Varaathan mukaan pari euroa muistia virkistävää kahvi-tarjoilua varten. Tervetuloa!
KEVÄTTALKOOT KYLÄTALOLLA 18.5.2019 Lisätietoa tulossa!
AVOIMET KYLÄT -PÄIVÄ 8.6.2019 Avoimet kylät -päivänä järjestetään usean vuoden tauon jälkeen taas Pursun lenkki –kilpailu klo 14 alkaen. Kisassa on omat sarjat pikakiitureille ja hiljaisemmasta vauhdista pitäville sekä junioireille. Ilmoittautua voi paikan päällä. Nyt on hyvä aika kaivaa lenkkarit kaapista ja aloittaa harjoittelu! Lisätietoa tulossa!
HYVINVOINTIPALVELUITA TARJOLLA KYLÄTALOLLA Hieroja Suvi Suokko tarjoaa palveluitaan Nummenkylä ry:n jäsenille. Mainitsethan jäsenyydestäsi aikaa varatessasi. Hieronnat 45 min/30 €, 60 min/40 € sekä jäsen-korjaus 90 min/50 € (opiskelijatyönä). Muille hintoihin lisätään 5 €/kerta. Varaa aikasi Suvilta p. 045-1105099. Huhtikuun hierontapäivät on varattu. Kysy Suvilta uusia aikoja.
TERVEISET HALLITUKSEN KOKOUKSESTA Yhdistyksen hallitus kokoontui 2.4.2019. Käsittelyssä oli mm. Avoimet kylät -päivän ohjelma sekä Rengon Säästöpankkisäätiölle tehty avustushakemus. Omalta kylältä Hämeestä –hanke painattaa hankkeeseen osallistuneille kylille postikortit eli saamme kesäkahvilaan jakoon oman kyläpostikortin. TERVEISET YHDISTYKSEN KEVÄTKOKOUKSESTA 2.4.2019 Kevätkokoukseen saapui paikalle lähes 20 henkilöä. Puheenjohtaja Mäenpään Minna esitteli vuoden 2018 toimintakertomuksen. Paljon on ollut taas toimintaa. Kiitos kaikille talkoolaisille ja tapahtumiin osallistuneille. Kokoukselle esitettiin vuoden 2018 tilinpäätös ja toiminnantarkastajien lausunto. Vuosikokous vahvisti tilinpää-töksen ja myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille. Lisäksi käsiteltiin hallituk-sen laatima esitys yhdistyksen sääntöjen päivittämisestä. Rengon kunta muutettiin muotoon Hämeenlinnan Rengon pitäjä. Päätettävien asioiden lisäksi keskusteltiin Avoimet kylät -päivänä järjestettävästä Pursun lenkki –kilpailusta sekä Rengon Säästöpankkisäätiöltä saadusta avustuksesta kylätalon pahasti hilseilleen maalipin-nan ehostamiseen. Maalaustalkoita suunnitellaan kylätalolla ke 10.4 klo 18.30. Ter-vetuloa mukaan kaikki asiasta kiinnostuneet!

MAALISKUUN TIEDOTE

LASTEN LIIKUNTAPEUHULA 21.3.2019 KLO 18-19.30 Tervetuloa peuhaamaan kylätalolle. Liikuntahetken järjestää Rengon MLL.
MAALISKUUN SOPPALAUANTAI 23.3.2019 KLO 11-14 Soppakattilat porisevat taas la 23.3.2019, tervetuloa herkuttelemaan!
KEVÄTKOKOUS TI 2.4.2019 KLO 19.00 Yhdistyksen kevätkokous pidetään huhtikuun alussa. Asialistalla on sääntömääräisten asioiden lisäksi sääntöuudistus. Kahvitarjoilu, tervetuloa!
KIERTOKAPULAN ONGELMAJÄTEKERÄYS LA 27.4.2019 KLO 13.15 Ongelmajätekeräysautot kaartavat kylätalon pihaan lauantaina 27.4.2019 klo 13.15. Nyt on hyvä tilaisuus siivota nurkkiin kertyneet ongelmajätteet.
HYTE-HETKI 8.5.2019 KLO 18 Marko Mustiala Kanta-Hämeen Muistiyhdistyksestä pitää luennon aiheesta ”Miten pidän huolta muististani”. Varaathan mukaan pari euroa kahvitarjoilua varten.
HYVINVOINTIPALVELUITA TARJOLLA KYLÄTALOLLA Hieroja Suvi Suokko tarjoaa palveluitaan Nummenkylä ry:n jäsenille. Mainitsethan jäsenyydestäsi aikaa varatessasi. Hieronnat 45 min/30 €, 60 min/40 € sekä jäsenkorjaus 90 min/50 € (opiskelijatyönä). Muille hintoihin lisätään 5 €/kerta. Varaa aikasi Suvilta p. 045-1105099. Huhtikuun hierontapäivä: 2.4 klo 14.00 – 20.00.
SISÄPELI-ILTA TIISTAISIN KLO 17.00 Kesän mölkkyryhmä toimii talvikaudellakin sisälle sopivilla peleillä. Tervetuloa pelaamaan tiistai-iltaisin kylätalolle! BILJARDI-ILTA PERJANTAISIN KLO 18.00 Käynnistämme uusia harrastusmahdollisuuksia kylätalolla. Tule pelaamaan biljardia perjantai-iltaisin klo 18. JOOGA MAANANTAISIN KLO 19.45 Uusi jakso alkaa 1.4. Tervetuloa mukaan! Ilmoittautumiset pj. Minnalle p. 050-5848683.
JÄSENMAKSU 2019 Jäsenmaksun suuruus vuodelle 2019 on 10 euroa/ hlö. Alle 15-vuotiailta ei peritä jäsenmaksua. Yhdistyksen tilit: Kantapankki Renko tili no: FI58 4252 0010 0712 61 Osuuspankki Renko tili no: FI12 5680 8920 0039 50
TERVEISET HALLITUKSEN KOKOUKSESTA Yhdistyksen hallitus kokoontui 6.3.2019. Käsittelyssä oli mm. kevään ja kesän tapahtumat, kesäkahvilan asiat sekä yhdistyksen kevätkokous.

SISÄPELI-ILTA TIISTAISIN KLO 17.00 Kesän mölkkyryhmä jatkaa talvikaudellakin sisälle sopivilla peleillä. Tervetuloa pelaamaan tiistai-iltaisin kylätalolle! BILJARDI-ILTA PERJANTAISIN KLO 18.00 Käynnistämme uusia harrastusmahdollisuuksia kylätalolla. Tule pelaamaan biljardia perjantai-iltaisin klo 18. JOOGA MAANANTAISIN KLO 19.45 Jooga jatkuu maanantai-iltaisin klo 19.45. 10 kertaa maksaa 70 €. Ilmoittautumiset pj. Minnalle p. 050-5848683. KESÄKAHVILAAN HAETAAN TYÖNTEKIJÖITÄ Kesäkahvilan nuorten työntekijöiden haku käynnistyy. Ole yhteydessä Mäenpään Minnaan p. 050-5848683. HELMIKUUN SOPPALAUANTAI 16.2.2019 KLO 11-14 Soppakattilat porisevat taas la 16.2.
LASKIAISRIEHA 3.3.2019 KLO 11-14 Laskiaisena kylätalolla on tarjolla hernekeittoa, pannukakkua ja tietysti laskiaispullia. Nuotiolla mahdollisuus paistaa makkaraa. Lapsille mäenlaskukilpailu. Sään salliessa pidetään lumiukkokilpailu.
HYVINVOINTIPALVELUITA TARJOLLA KYLÄTALOLLA Hieroja Suvi Suokko tarjoaa palveluitaan Nummenkylä ry:n jäsenille. Mainitsethan jäsenyydestäsi aikaa varatessasi. Hieronnat 45 min/30 €, 60 min/40 € sekä jäsenkorjaus 90 min/50 € (opiskelijatyönä). Muille hintoihin lisätään 5 €/kerta. Varaa aikasi Suvilta p. 045-1105099. Helmikuun hierontapäivä: 13.2 klo 14.00 – 20.00.
TERVEISET HALLITUKSEN KOKOUKSESTA Yhdistyksen hallitus kokoontui 5.2.2019. Käsittelyssä oli mm. laskiaisriehan ja muiden kevään tapahtumien suunnittelu. Avoimet kylät päivään la 8.6.2019 on suunnitteilla herättää henkiin Pursun lenkki.

TAMMIKUUN TIEDOTE

LOPPIAISTULET 6.1.2019 KLO 16.00 Perinteiset Hämeen Härkätien loppiaistulet syttyvät sunnuntaina klo 16. Kahvila on avoinna kylätalolla klo 16-19. Tervetuloa herkuttelemaan!
SISÄPELI-ILTA 8.1.2019 KLO 17.00 Kesän mölkkyryhmä jatkaa talvikaudellakin sisälle sopivilla peleillä. Tervetuloa pelaamaan tiistai-iltaisin kylätalolle!
BILJARDI-ILTA 11.1.2019 KLO 18.00 Käynnistämme uusia harrastusmahdollisuuksia kylätalolla. Tule pelaamaan biljardia perjantai-iltaisin klo 18.
JOOGA ALKAA 14.1.2019 KLO 19.45 Jooga jatkuu maanantai-iltaisin klo 19.45. 10 kertaa maksaa 70 €. Ilmoittautumiset pj. Minnalle p. 050-5848683.
KEVÄÄN SOPPALAUANTAIDEN SUUNNITTELUA 16.1.2019 KLO 18.30
Haluatko olla mukana järjestämässä suosittuja lounasruokailuja? Tervetuloa suunnittelemaan kevään soppatapahtumia kylätalolle 16.1 klo 18.30.
TAMMIKUUN SOPPALAUANTAI 19.1.2019 KLO 11-14 Soppakattilat porisevat tänä vuonna ensimmäisen kerran la 19.1.
LASTEN LIIKUNTAPEUHULA parillisten viikkojen torstaisin klo 18 alkaen 24.1.2019.
HYVINVOINTIPALVELUITA TARJOLLA KYLÄTALOLLA Hieroja Suvi Suokko tarjoaa palveluitaan Nummenkylä ry:n jäsenille. Mainitsethan jäsenyydestäsi aikaa varatessasi. Hieronnat 45 min/30 €, 60 min/40 € sekä jäsenkorjaus 90 min/50 € (opiskelijatyönä). Muille hintoihin lisätään 5 €/kerta. Varaa aikasi Suvilta p. 045-1105099. Tammi- ja helmikuun hierontapäivät: 10.1 klo 15.00 – 20.00 ja 7.2 klo 15.00 – 20.00. JÄSENMAKSU 2019 Jäsenmaksun suuruus vuodelle 2019 on 10 euroa/ hlö. Alle 15-vuotiailta ei jäsenmaksua. Yhdistyksen tilit: Kantapankki Renko tili no: FI58 4252 0010 0712 61 Osuuspankki Renko tili no: FI12 5680 8920 0039 50
TERVEISET HALLITUKSEN KOKOUKSESTA Yhdistyksen hallitus piti järjestäytymiskokouksen 2.1.2019. Puheenjohtajana jatkaa tänä vuonna syyskokouksessa tehtävään valittu Minna Mäenpää, varapuheenjohtajana toimii Eero Seppälä ja sihteerinä Jenni Kunnaala.