NUMMENKYLÄN KESÄKUUN TIEDOTE 2016

Kyllä se kesä sitten tuli. Nyt on saatu nauttia lämpöisistä ilmoista ja vähän sadettakin saatu. Pysyisi vaan nämä kelit kauniina ja lämpöisinä.

6.6 avaa kesäkahvila ovensa ja on auki klo 12 - 18, Tervetuloa käymään kahvilla, limulla tai jäätelöllä.

Saimme myös myyntiin mukavia lahjatavaroita, onnittelukortteja ym. Löytyy myös hätäapua jos vaikka kahvi, sokeri tai joku muu

kuivatuote pääsee loppumaan.

2.6 aloittaa Ville Mäkinen työt kyläyhdistyksessä. Tämä on tehty yhdessä Hämeen Kylien kanssa niin sanottuna Tripla-hankkeena.

Villen työrupeama kestää vuoden, jos kaikki menee hyvin.

Nyt kyläyhdistys voi tarjota palveluita kyläläisille, jos jollain on tarvetta esim. lääkärissä, kaupassa tai jossain muualla käyntiä eikä ole

kuskia niin apua löytyy. Samoin jos on tarvetta esim. kotona johonkin pieneen puuhaan.

Tämä kustantaa kyllä hieman 10e/tunti ja kilometrikorvaus ( tällä kartutetaan yhdistyksen toimeentuloa)

Jos on tarvetta niin soittakaa Reijalle, niin sovitaan asia.

11.6 on sitten kesätapahtuma koululla. Vietetään Hämeen Kylien Avointa kyläpäivää. Tapahtuma alkaa klo 10 ja loppuu klo 18.

Näytteillä on vanhoja traktoreita, autoja, moottoripyöriä, mopoja ym. joukossa muutama harvinaisuus.

Paikalla on myös Alajoen puutarha myymässä kesäkukkia klo 10 - 15, muita myyntikojuja myös löytyy.

Perinnepelejä ja -leikkejä on klo 12 - 14

Langankehrääjä on paikalla koko päivän ja antaa näytöksiä tasatunnein alkaen klo 11, mukana myös "villan luovuttaja".

Makkaroita ja lettuja sekä puffetti.

NUORET HUOM:

11.6 tulkaa töihin seuraavasti:

Daria klo 10.00

Sanni klo 12.00

Iida klo 10.00

Mira klo 11.00

Sani klo 12.00

Eeva klo 12.00

Sebu klo 10.00

Tommi klo 12.00

Henry klo 14.00

Tytöt ovat puffetissa ja lettujen paistossa vuorotellen ja pojat hoitavat makkaran paiston.

Jos innokkaita leipojia löytyy niin kyläpäivälle otetaan mieluusti vastaan piirakoita.

Isompia tapahtumia ei kesällä sitten olekaan. Pyöritetään kesäkahvilaa ja kirpputoria. Kirpputorille otamme mieluusti vastaan lahjoituksia.

Kiitos myös lahjoituksista joita olemme saaneet jää/pakastinkaappi ja muutama pihatuoli. Kaikki tullut tarpeeseen.

Polttopuillekkin on tarvetta, jos jollain on ylimääräistä lahjoittaa.

Aurinkoisia ja leppoisia kesäpäiviä kaikille!

NUMMENKYLÄN TOUKOKUUN TIEDOTE 2016

Kovin jo kesäiseltä ilmat tuntuvat ja kovaa vauhtia sitä kohti mennään. Pysyisipä ilmat yhtä mukavina, aurinkoisina ja lämpiminä.

Kokouksia taas pidettiin ja ikävä kyllä kovin niukasti kyläläiset ovat kiinnostuneita yhdistyksen ja kylän suunnitelmista, kevätkokouskaan ei aiheuttanut isompaa väenpaljoutta. Olisihan se kiva, jos väki olisi kiinnostuneempaa, mutta yritetään mennä näillä eväillä.

Mukavasti on koulun tiloja vuokrattu yksityiskäyttöönkin ja toivottavasti lisää varauksia tulee.

Kesäkahvila nuorille vielä muistutus, tulkaa palaveriin helluntaina 15.5 klo 13.00, hieman uusia käytännön juttuja vanhoillekkin työntekijöille. Nyt on myös hyvä aika kaivaa verokortit esiin tai jos ei ole niin pyytäkää vanhempienne tilata se verotoimistosta. Toivoisin tänä vuonna, että toisitte ne viimeistään silloin kuin tulette ensimmäistä päivää töihin, toki mielellään jo aikaisemminkin. Silloin saatte myös työvuorolistat.

21.5 la siivoustalkoot koululla klo 10 ->

Kyläyhdistys lähti mukaan ns. tripla-hankkeeseen Hämen Kylien kanssa, joka tarkoittaa sitä, että yritämme palkata vuodeksi työntekijän yhdistykselle palkkatuella, mikäli sellainen löytyy. Jos saamme mukavan ihmisen töihin, niin tarkoitus olisi myös tarjota kyläläisille apua, jos joku sitä tarvitsee esim. kaupassa käyntiä, lääkäriin kuljetusta tms. pientä korvausta vastaan. Sillä saisimme hieman kerättyä yhdistykselle rahaa.

Suunnitteilla on myös hieman isompiakin talkoita, mikäli saamme avustusta Linnanseutu ry:ltä. Jos niin hienosti käy, että saamme hieman ylimääräistä raha-apua, niin tarkoitus olisi korjailla pihasaunan ulkoverhous, rakentaa pihalle grillikatos ja hankkia sisätiloihin uusi hella.

Suunnitteilla olisi heinäkuussa myös kylän väelle yhteinen teatteri-ilta Hämeenlinnaan katsomaan näytelmää: Elämä janottaa. Jos saamme kasaan 20 henkilöä niin lippujen hinta olisi 28e, muutoin 32e. Ilmoittautumiset Minna Mäenpäälle 19.6 mennessä p. 050-5848683. Jos väkeä tulee niin mukavasti, etä täytyy tilata linja-auto niin sen yhdistys kustantaa.

Seniortanssit ovat vielä muutaman kerran 12.5, 19.5 ja 26.5 sitten alkaa kesäloma, mutta kesällä on pieni tanssinäytös norjalaisille tanssin opettajille, mutta siitä ilmoitellaan myöhemmin tanssijoille.

Jumppakin on jäänyt kesätauolle ja jatkuu syksyllä.

11.6 la on koululla se isompi tapahtuma joka liittyy Hämeen Kylien avoimet kylät tapahtumaan. Tapahtuma alkaa klo 10.00 --- 18.00, silloin olisi mukava, jos kyläläisiltä saisi apua puffetti tarjoilujen valmistukseen esim. piirakoita, pullia tms.

Esille tulee vanhoja autoja, traktoreita, moottoripyöriä, Kehrääjä tulee antamaan muutaman näytöksen, Parituntinen perinne pelien ja leikkien tapahtuma, myyntikojuja ym.

Tänä vuonna yhdistys ei järjestä Juhannusjuhlaa.

Polttopuitakin otetaan taas mieluusti vastaan, jos joltain löytyy ylimääräistä lahjoittaa yhdistykselle.

Tässä sitä taas viimekäden uutisia. Yhteyttä voi aina ottaa, jos on hyviä ideoita tai toiveita joidenkin kurssien tms.sellaisten järjestämisestä. Mielellämme yritetään toteuttaa asioita, jotka kiinnostavat kyläläisiä.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

NUMMENKYLÄN HUHTIKUUN TIEDOTE 2016

Huhtikuussa taas jo ollaan, niin ne vaan kuukaudet vaihtuu. Joutsenetkin ovat saapuneet taas jo meidän iloksemme melkein kuukausi sitten ensikerran huomasinne tuossa järven jäällä, kohtahan siellä ei enään jäätä olekkaan.

7.4 to alkaa taas senioritanssit klo 18.00, joka torstai kesän alkuun.

15.5 Kesäkahvilatyöntekijät palaveriin koululle klo 13.00, kaikkien ketkä ovat ilmoittautuneet toivotaan tulevan paikalle, poisjäänti tarkoittaa ettei ole halukas

tulemaan töihin.

2.5 klo 19.00 Nummenkylä ry:n Kevätkokous, Tervetuloa kaikki

21.5 Siivoustalkoot koululla klo 10.00 eteenpäin

11.6 Hämeenkylien Avoimet kylät tapahtuma, silloin on taas iso näyttely vanhoista autoista, moottoripyöristä ym. myyjiä paikalla ja näillä näkymin 4H-kerholaiset pitävät perinnepelien ja -leikkien tapahtuman ja kaikkea muuta mukavaa. klo 10 - 18.

23.7 Renkoviikon markkina kahvio, sinne toivoisimme taas leipomuksia ja apuvoimia puffettiin. Ilmoitelkaahan Minnalle p. 050-5848683 mahdollisesta avusta.

Suunnitteilla 3.9 Sadonkorjuu juhla. Laittakaapa hyvissä ajoin vihanneksia kasvamaan. Palkitaan suurin kurpitsa, lanttu, peruna, hauskin porkkana ( niissä kun sattuu joskus olemaan hauskoja yhteen kasvamisia) Kaunein kukkakimppu, joko omista tai luonnon kukista. Lapsille kilpailu, jossa askarrellaan vihanneksista esim. perunoista jokin hahmo. Sitten myös pieni leipomiskilpailu palkitaan paras kakku ja piirakka.

Suunnitteilla olisi myös kesäteatteriretki kyläläisille, mikäli halukkaita löytyy tarpeeksi reissuun. Ajankohta vielä auki, mutta tutkitaan mitä näytösiä ympäristöstä löytyy ja ilmoitellaan paremmin.

Aurinkoista kevättä kaikille linnunlaulun kera!

2016 NUMMENKYLÄN HELMIKUUN TIEDOTE

Liu lau laskiaista. 7.2 klo 12 - 15 Laskiaistapahtuma kylätalolla.

Kaikki mukaan ulkoilemaan!!!!

Mikäli sää sallii:

- Luistinrata jäällä

- pulkkamäki

- pikapilkkikisa

- moottorikelkkaajelua

- mönkkäri ajelua

- nuotiomakkaraa

- talutus ratsastusta ( maksullinen)

- PUFFETTI

20.2 ENSIAPUKOULUTUS, mukaan mahtuu vielä muutama. Ottakaa yhteyttä Reijaan, jos on intoa lähteä hankkimaan tietoa ja taitoa ensiavusta. Klo 10 - 16

- Myös soppalauantai samana päivänä

- Sekä autosuunnistajat valtaavat koulun ja ympäristön, puffetti auki myös kaikille katsojille ja asiasta kiinnostuneille.

Sitten kylän NUORET, jotka olette kiinnostuneet tulemaan töihin kesäkahvilaan, niin ottakaahan yhteyttä helmikuun loppuun mennessä. Mikäli saadaan tarpeeksi työntekijöitä kesäkahvila avaa ovensa kesäkuun alussa.

Sitten pienenä pyyntönä, että nuoret ottaisivat itse minuun yhteyttä, tarkoitus ei ole palkata heidän vanhempiaan. Vanhemmat voivat kyllä auttaa talkoilla kahvilaa.

12.3 Soppalauantai

- silloin on myös mahdollisuus tulla käsityöpiiriin klo 11.30 eteenpäin. Omat kutimet ja tarvikkeet mukaan. Käsityöt menee siinä sivussa, kun seurustellaan.

Nyt mennään vähän matalaa linjaa ja kerätään voimia kesäkuun alkuun, jolloin järjestetään hieman isompi tapahtuma taas koululle.

Iloista Laskiaista kaikille ja kevään odotusta!

NUMMENKYLÄN TAMMIKUUN TIEDOTE 2016

Pirteitä pakkaspäiviä kaikille ja Hyvää alkanutta vuotta. Vuosi vaihtui ja viimein taidettiin saada se kunnon talvi ainakin hetkeksi, näyttää kyllä että ilmat hyppii laidasta laitaan, mutta kesää odotellessa.

Hallituksen järjestäytymiskokous oli ja kokoonpano on seuraava: pj Reija Nevala, varapj Minna Mäenpää, sihteeri Minna Mäenpää, rahastonhoitaja Marja-Leena Ahonen, ilmoitusvastaava Juha-Matti Loukaja ja keittiövastaava Minna Mäenpää.

Suunnitelmia tälle vuodelle:

Tammikuu

6.1 Loppiaistulet syttyvät klo 16.00 Härkätielle ja puffetti auki klo 16 - 19, tervetuloa

12.1 alkaa jumppa taas pyöriä klo 18.00, 35e/hlö kevät ( aina tiistaisin joka viikko) mukaan mahtuu

13.1 ja 20.1 Taidepaja klo 18 - 20, tytöt pyysivät ottamaan jonkun valokuvan mukaan, niiden ketkä tulevat paikalle

14.1 alkaa myös tanssikerho klo 18.30 2e/kerta/hlö joka torstai, mukaan mahtuu

16.1 Soppalauantai

Helmikuu

7.2 Laskiaistapahtuma klo 11 - 14, puffetti, pilkkikisa, pulkkamäki, nuotiomakkaraa, moottorikelkka ajelua, talutusratsastusta ym... tervetuloa

20.2 HÄTÄ ENSIAPUKOULUTUS sen järjestää yhteistyössä meidän kanssa Hämeen pelastuslaitos. Kurssin hinta on 38e/hlö, siihen sisältyy keittolounas. Ilmoittautumiset netissä https://www.lyyti.in/Turvallisuus_koulutus_Hataensiapu_6_h  tai Reijalle p.040-7475273. Kurssi alkaa klo 10 ja päättyy n.16.00. Kurssista saa ensiapukortin, joka on voimassa 3 vuotta.

Samana päivänä myös autosuunnistajat ovat koululla

Soppalauantai kaikille

Maaliskuu

12.3  Soppalauantai

mahdollisesti jotain muutakin, siitä myöhemmin

Huhtikuu

16.4 Soppalauantai ja rengasrunba, vaihdetaan koululla halukkaiden autoihin kesärenkaat 20e/auto ( ha ja pienet pa)

Toukokuu

Siivoustalkoot, ilmoitetaan ajankohta myöhemmin

Kesäkuu

11.6 Hämeenkylien avoimet kylät päivä. Meillä olisi taas tarkoitus järjestää nähtäville vanhoja autoja, Traktoreita, moottoripyöriä ym. mukavaa. Varmaan tarvitaan taas talkoo apua.

Juhannus vielä avoin, mietitään

Kesäkahvilakin on tällä hetkellä suunnitteilla. Jos saadaan kylän nuoria vielä töihin niin avataan ovet. Toinen vaihtoehto on löytyykö kylän vanhemmasta väestä talkoo henkeä pyörittämään yhdessä kesäkahvilaa nuorten lisäksi. Jos jollain on kiinnostusta niin ilmoitelkaa Reijalle.

Sitten taas ne pankkitilien numerot jäsenmaksua varten, yli 15v  10e/hlö

omaSP FI58 4252 0010 0712 61

Osuuspankki  FI12 5680 8920 0039 50

Elokuussa NETS autosuunnistajat ovat taas koululla ja saadaan kilpailijoita kylälle

Syksyllä sitten on suunnitteilla:

- sadonkorjuu juhla

- neulekurssi

- sunnuntain ompeluseurat

- äijäkerho

- pikkujoulu

- joulumyyjäiset

- Tapaninpäivän jumalanpalvelus

- Uuden vuoden vastaanotto

näistä kaikista tietoa lähempänä

Jatkossa tiedotteita tulee, mutta ei välttämättä joka kuukausi.

Tavataan tapahtumissa!

Kirpakkaa tammikuuta